Hoe kan ik geld van mijn account opnemen?
Als je geen actieve lening hebt of als je een betaling hebt gedaan die groter is dan je maandelijks verschuldigde betaling en besluit dat je het geld niet wilt gebruiken voor de aflossing, kun je het geld opnemen op je bankrekening. Om geld op te nemen van je Bondora-account, log je in met je gegevens en scroll je omlaag op je dashboard tot je dit ziet:
Maar voordat je een opnameopdracht geeft, scroll je naar de bovenkant van je dashboard om te controleren of er genoeg geld op je account staat voor je volgende aflossing, bijv.:
Je kunt alleen geld opnemen naar dezelfde bankrekening die je voor je bankverificatie hebt gebruikt. Als je bankrekening gewijzigd of afgesloten is en je wilt een nieuwe rekening openen, klik hier.
- Je kunt alleen geld opnemen van een bankrekening die op jouw naam staat en bij een erkende Europese kredietinstelling wordt aangehouden. Zorg ervoor dat je bankgegevens correct zijn voordat je geld opneemt.
- Alle geldopnames moeten worden bevestigd met een PIN-code die naar je geregistreerde telefoonnummer wordt gestuurd. Als je telefoonnummer is gewijzigd en je moet een nieuw nummer registreren, klik hier.
Als alles in orde is, kun je zonder problemen je geld opnemen. Het geld wordt over het algemeen nog dezelfde dag op je rekening bijgeschreven; betalingen die 's avonds, in het weekend of op feestdagen worden gedaan, worden echter de volgende werkdag op je rekening bijgeschreven.
⚠️Let op: Je Bondora-account functioneert niet als een spaarrekening, dus we raden sterk aan dat al het geld dat erop wordt gestort uitsluitend wordt gebruikt voor het aflossen van je leningstermijnen of de lening zelf.
Je mag je Bondora-account onder geen enkele omstandigheid voor andere doeleinden gebruiken. Daarom kunnen er beperkingen gelden voor het opnemen van geld, vooral als je vaak binnen korte tijd geld opneemt of grote bedragen van je Bondora-account wilt opnemen.
⚠️Als er een betalingsdatum is in de week die volgt op een opnameopdracht, wordt de opnameopdracht geannuleerd.
We kunnen het opnameverzoek blokkeren als we verdacht gedrag detecteren bij de transacties van een klant. Als uw opnameverzoek wordt geblokkeerd, moet u de bedragen op uw Bondora-account gebruiken voor uw volgende betalingen of contact opnemen met onze klantenondersteuning.