We helpen je altijd herinneren aan de komende betaaldatum door je berichten te sturen. Als je een betaling mist, dan word je daar de volgende dag op geattendeerd en dat blijven we periodiek doen totdat je betaald hebt.
Als de betaaldatum van jouw lening je niet goed uitkomt en je hebt onze extra service B Secure aangeschaft, dan kun je zelf je betalingsschema wijzigen. Het verlagen van je maandelijkse betalingen voor een langere periode of het tijdelijk pauzeren van je betalingen is een mogelijkheid voor onze B Secure+ klanten. Log in beide gevallen in op Bondora.nl en ga naar “Mijn account” om dit zelf te regelen.
Heb je deze producten niet aangeschaft en wil je hier meer over weten, dan kan dat hier voor B Secure en hier voor B Secure+.
Lukt het niet om de lening bij Bondora terug te betalen, neem dan contact met ons op! We zijn er om te helpen! Heb je meer schulden die je niet kunt afbetalen? Kijk op de site van de Rijksoverheid voor hulp bij het oplossen van betalingsachterstanden of schulden.
Als je de schuld zelfs niet na herhaaldelijke aanmaningen niet aflost en er is een achterstand van twee maanden ontstaan, dan zijn we verplicht om je betalingsachterstand te melden bij het BKR. Bij een achterstand van drie maanden is Bondora genoodzaakt je leningsovereenkomst(en) op te zeggen en een beroep te doen op het incassobureau om de volledige schuld te innen.
Vanaf het moment dat je te laat bent met betalen, wordt er voor iedere dag dat de betaling te laat is vertragingsrente in rekening gebracht. Daarnaast zijn sommige kennisgevingen van schuldvorderingen onderworpen aan een extra vergoeding overeenkomstig de wetgeving van elk land, deze kunnen van land tot land verschillen.
Zie de pagina vergoedingen voor meer informatie.
Zie onderstaande links voor meer informatie over onze incassoprocedures:
1. Incassoprocedure voor actieve leningen
2. Incassoprocedure voor opgezegde leningen