Hoe kan ik mijn betalingsregeling wijzigen?
Als je een nieuw betalingsschema wilt aanvragen, kun je dat doen via B Secure.
Om B Secure te activeren, log je in op je Bondora-account en scroll je op het dashboard omlaag naar het B Secure gedeelte. Na aandachtig de Algemene Voorwaarden te hebben gelezen, vink je het vereiste vakje aan en klik je op "Aanmelden voor B Secure".
Je krijgt dan een melding dat het is gelukt en er verschijnt een knop waarmee je je betalingsschema kunt wijzigen. Klik op "wijzig schema" en pas het schema aan je wensen aan.
Een nieuw schema goedkeuren
Volg deze stappen als je alle gewenste wijzigingen hebt aangebracht:
- Klik op de knop "Nieuw schema weergeven" en lees het nieuwe betalingsschema aandachtig door. Als je meerdere leningen hebt, zorg er dan voor dat je elk nieuw betalingsschema apart controleert.
- Klik als aan alle voorwaarden is voldaan op "Ondertekenen" en volg de instructies op het scherm.
Hoe kom je in aanmerking voor B Secure:
Met B Secure kun je een nieuw betalingsschema aanvragen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Indien er sprake is van één leningsovereenkomst, moet je ten minste één volledige maandelijkse betaling hebben verricht binnen het geldende betalingsschema.
- Als je meer dan één lening hebt, kun je B Secure pas gebruiken nadat je ten minste de eerste maandelijkse betaling volgens de nieuwe overeenkomst volledig hebt betaald.
- Als je onlangs je schema hebt gewijzigd via B Secure, kun je de dienst opnieuw gebruiken als je het volledige bedrag van ten minste één nieuwe geplande maandelijkse betaling hebt betaald.
- B Secure kan niet worden gebruikt als je een langlopende schuld aan Bondora hebt, en Bondora heeft het recht om incasso via de rechter te starten.
Als je schulden hebt wanneer je de betalingsregeling wijzigt (met inbegrip van onbetaalde facturen), worden je schulden opgeteld bij je maandelijkse betalingen. Door de toegevoegde schuld kunnen volgende betalingen volgens het nieuwe schema hoger uitvallen.